A Somogyi Hírlap mai (2015. május 6-) számában és a Sonline honlapon a mai napon “Nem normális focitámogatás: a fél ország törvényt sért?” címmel megjelent cikkben a Kónyáné Zsarnovszky Judit jegyző asszony azt nyilatkozta, hogy az SKC levelekkel bombázza a városházát, és ők arról tájékoztatták a kézilabdaclub vezetését, hogy amint rendezik a város felé tartozásukat, megköthető a támogatási szerződés.
Ennek kapcsán szeretnénk az alábbiakat rögzíteni:
- Igen, valóban levelekkel bombázzuk a városházát, ugyanis hivatalos válaszokat nem kapunk. Írásbeli tájékoztatás a mai napig (2015. május 6.) nem érkezett hozzánk az Önkormányzat álláspontjáról, erről mindeddig csak a sajtóból értesültünk, ahogyan jelen esetben is.
- Igen, valóban fennáll terembérleti díj és közüzemi díj tartozásunk – de nem köztartozásunk – a Város felé, ugyanakkor a Képviselőtestület által megszavazott támogatási összeg ennek tízszeresét jelenti. Miért is nem lehet eme két pénzügyi kötelezettséget egymásba beszámítani? Milyen jogszabály zárja ki ezen, a polgári jog által lehetővé tett egyszerű lépés alkalmazását?
- Annak érdekében, hogy mindenki tisztán láthasson, a honlapunkra feltettük azon, a támogatás iránti kérelmünkhöz mellékelt előkészítő anyagot, melyet a Polgármester úr és minden önkormányzati képviselő megkapott. Ez alapján szavazta meg Siófok Önkormányzatának képviselőtestülete a pályázati önerőt jelentő 250 millió forintos támogatási összeget. Az anyagból pontosan látható, hogy eddig mit tett a Siófok Kézilabda és Tenisz Club Kft. a létesítményfejlesztés és az utánpótlás nevelés terén, milyen fejlesztések vannak folyamatban, és melyek tervben, vagyis konkrétan mire kértünk támogatást. Mind a támogatás, mind a TAO pénzek kapcsán pontosan elszámoltunk eddig is, és ezután is.
- A támogatási összeg döntő része ingatlanfejlesztésre fordítódik (illetve fordítódna), ami az Önkormányzat, vagyis az egész város közösségi vagyonát gyarapítja. A támogatás másik részét az utánpótlás céljaira kértük, mely döntő részben helyi gyermekek testi egészségét és nevelését szolgálja.
- Az Önkormányzat által megszavazott támogatás a pályázatokhoz szükséges önerőt fedezné, vagyis ha ezt (időben) megkapjuk, úgy ennek sokszorosát kitevő, a társasági adóból származó úgynevezett TAO pénzeket tudunk szerezni mellé. Ebből következően nemcsak a támogatás fordítódik az önkormányzati vagyon és gyermekek egészségének fejlesztésére, hanem ennek többszöröse (TAO támogatás) szolgál majd ugyanezen célra. Egyszerűen szólva: egy jó befektetés ez a város számára, hiszen a támogatása is jól hasznosul, és a támogatás magával hoz még több pénzt, mely azonban nem az önkormányzati költségvetést terheli.
- Az Önkormányzat cégének, a Balaton-parti Kft-nek névhasználati díj tartozása áll fenn társaságunk felé, hiszen a 2015. évben is biztosítottuk a Galerius Fürdő név használatát. Ez az Önkormányzat felé fennálló díjtartozásunkat teljes egészében fedezné. Ebben az ügyben sem történt semmilyen előrelépés az Önkormányzat illetve cége részéről.
- Mindenki döntse el maga, hogy az eddigi támogatásokat jó célokra fordítottuk-e, s hogy szüksége van-e városnak a megkezdett fejlesztések, az eredményesen folyó munka folytatására. Azt is mindenki maga mérlegelheti, hogy a Siófok nevét viselő első osztályú csapat a jövőben is a városi fürdőt, közös büszkségünket népszerűsítse-e.